جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

درخشش صالح فروتن، عماد سلمانی و کورین هنری در بین برترین‌های لیگ برتر بسکتبال ایران

  • کد خبر: ۱۹۵۰۱
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
درخشش صالح فروتن، عماد سلمانی و کورین هنری در بین برترین‌های لیگ برتر بسکتبال ایران
حضور پدیده مشهدی و دو بازیکن دیگر پارسا در بین برترین‌های لیگ برتر بسکتبال ایران
مرتضی اخوان - اضلاع مثلث دهشتناک آویژه صنعت پارسا، حالا در پایان دور گروهی لیگ برتر بسکتبال هم نامشان در لیست‌های متنوع بهترین‌های لیگ وجود دارد، ستاره‌هایی که این فصل در کنار یکدیگر برمودای مهارنشدنی را برای حریفان نماینده بسکتبال مشهد در لیگ برتر به وجود آوردند و بی‌تردید یکی از ارکان اصلی موفقیت آویژه در مسابقات این فصل بودند. کورین هنری، یاقوت درخشان که از ینگه‌دنیا برای سر و سامان دادن به پست یک پارسا به مشهد آمد، عماد سلمانی که با مو‌های فلینی‌وارش مسیر دوهزارکیلومتری آبادان تا مشهد را طی کرد و دست آخر صالح فروتن که ستاره‌ای برخاسته از خاک خراسان و شهر مشهد بود، مثلث طلایی که شاید برای مشهدی‌ها ضلع آخر هیجان‌انگیز‌تر، دوست‌داشتنی‌تر و امیدوارکننده‌تر باشد. با این همه، آمار درخشان تمام مردان پارسا در پایان دور گروهی نشان از فصلی رؤیایی برای بسکتبال این خطه دارد.

کورین هنری|
الماس سیاه در قلب شهر
پرتاب باورنکردنی سه‌امتیازی در جدال با اکسون تنها گوشه‌ای از توانایی و تأثیرگذاری الماس آمریکایی در تیم پارسای مشهد بود. کورین هنری صدوهشتادویک‌سانتی‌متری این فصل ستاره بی‌بدیل آسمان پارسا بود که بار‌ها توانست با عملکرد خیره‌کننده‌اش تحسین کارشناسان بسکتبال ایران را برانگیزد. او در طول این فصل ۲ بار موفق شد «تریپل دبل» کند! اتفاقی که برای هیچ بازیکن ایرانی و خارجی دیگر در این فصل لیگ برتر بسکتبال رقم نخورد. کورین باز در همان بازی با اکسون توانست به‌تن‌هایی ۵۹ امتیاز برای تیمش به ارمغان آورد که رکورد تمام ادوار لیگ برتر را شکست. ستاره خارجی تیم مشهد در بخش بهترین بازیکنان از حیث کارایی با ۵۵/۲۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. هنری همچنین در بین بهترین پاسور‌های گل لیگ هم با ۳۱/۶ امتیاز بهترین شناخته شد. این بازیکن پست یک پارسا در بخش امتیازآورترین بازیکنان لیگ هم با ۴۷/۲۰ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.

عماد سلمانی|
فلینی جنوبی در مشهد
بازیکن پست ۳ آویژه با مو‌های فر که شباهت زیادی به مو‌های ستاره بلژیکی دنیای فوتبال، مروان فلینی، دارد در این فصل رقابت‌ها از آبادان به مشهد آمد تا عصای دست سرجان صرب باشد. او در کنار کورین و صالح فروتن به هماهنگی خوبی رسیده و در طول این فصل بار‌ها تیم را از مخمصه نجات داده است. درخشش سلمانی با توجه به پست بازی‌اش بیشتر در بخش توپ‌دزدی بود به نحوی که نامش در بین ۱۰ بازیکن برتر این بخش دیده می‌شود. سلمانی در این بخش با ۱۶/۲ امتیاز در رده هفتم برترین‌های لیگ است. در این بخش، کلوین آمایو، ستاره خارجی توفارقان، در صدر است و ادوارد از بندرعباس در رتبه دوم قرار دارد.

صالح فروتن|
درخشش صالح شهر مشهد
ستاره بومی و دویست‌ودوسانتی‌متری آویژه صنعت پارسا بی‌تردید با عملکرد تحسین‌برانگیزش از بهترین‌های فصل بوده است. بازیکن جوان و بیست‌وپنج‌ساله پارسا که یکی از اضلاع مثلث مرگبار آویژه در این فصل بوده، در بخش بهترین‌ها در بلاک‌شات توانست نمایشی خیره کننده داشته باشد و در حضور بزرگان بسکتبال ایران در جایگاه چهارم قرار بگیرد. ابراهیم بیگی از رعد پدافند، ویلی کوآسی از شهرداری بندرعباس و یعقوب شالوشی از شهرداری قزوین به‌ترتیب اول تا سوم شدند و فروتن با ۴۶/۱ امتیاز چهارم شد. فروتن که در پست ۴ و ۵ برای پارسا بازی می‌کند در طول این فصل بار‌ها امتیازات حساسی برای تیمش به ارمغان آورد و ۲ بار هم امتیازآورترین بازیکن زمین برای تیم مشهدی شد. صالح فروتن که سابقه بازی در تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان را دارد، انتظار می‌رفت امسال هم با توجه به این درخشش دست‌کم به اردوی تیم ملی دعوت شود که این اتفاق نیفتاد!

درخشان روی تور
آویژه صنعت پارسای مشهد اگرچه با ۴۴ امتیاز در جایگاه ششم جدول دور گروهی ایستاد، به لطف درخشش مثلث طلایی‌اش توانست با ۲۰۱۰ گل بعد از شیمیدری که ۲۱۰۸ گل زد، بهترین خط حمله را داشته باشد. شهرداری گرگان نیز با ۱۴۱۳ گل خورده بهترین دفاع روی سبد را داشت و از این حیث درخشان ظاهر شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->